måndag 31 december 2007

Sammanfattning

Här kommer då en kort, liten årssammanfattning. Kanske sitter jag sliten och trött imorron och knåpar ihop lite till. Men just nu får det räcka så här.

Årets utländska stad: Belgrad

Årets skönaste: Studenten

Årets skönaste för stunden: Slutsignalen på Olympia

Årets mest saknade: Fotbollen

Årets mest sakande 2: Tiden. Speciellt det andra halvåret.

Årets helomvändning: Den sura lilla mytomangubben i Split som hyrde ut lägenheten

Årets påstående: "Svenskarna hade inte accepterat Zlatan om han inte var blond och blåögd" - sagt av den sura lilla mytomangubben i Split.

Årets långsammaste: Valfri kemilektion

Årets jag-fattar-fortfarande-inte-vad-fan-vi-skulle-ha-gjort-annorlunda: Projektarbetet.

Årets i särklass onödigaste: En katt-tös på KB.

Årets överreaktion: Polhems reaktioner på massmejlen

Årets man (förutom mig själv): Kung Zlatan





Jag har tagit studenten. Jag har tågluffat. Jag har skaffat ett hitte-po-jobb. Jag har skaffat ett riktigt jobb. Ett riktigt produktivt år.



Jag måste bara citera en skribent på himmelriket. Ett stycke som sammanfattar år 2007 så jävla bra. "Vi vet alla vilket fantastiskt år han lägger bakom sig när klockan passerar tolv på nyårsafton, jag behöver inte längre försvara en av världens bästa fotbollsspelare."

Inga kommentarer: