torsdag 13 december 2007

Lussevaka.

Var på SFs lussevaka i natt med Tilina, Tilisha och Jonathan. Fick se "Bee Movie", "We owe the night" och "Juno", i just den ordningen faktiskt. Bee Movie var faktiskt aningen bättre än jag trodde, så den är helt klart värd att se. We owe the night (kan ha hetat "own" också) var också bra. Inte jättejättebra, men bra. En riktigt typisk treplussare i aftonbladet ungefär. Juno var...trevlig? Svårt att ge ett riktigt rättvist omdöme när varje blinkning dne sista halvtimmen varade i ungefär fem sekunder. Fast den var ju inte dålig i alla fall.

Riktigt skönt att man slapp typ Arn-möget och den där andra nya fantasyfilmen (den med Nicole Kidman som jag totalt har förträngt namnet på just nu).

Natten som helhet var riktigt bra faktiskt. Mycket möjligt jag gör om det nästa år, omjag är hemma då. Perfekt dessutom när man inte varit på bio på sisådär ett halvår. Nu har jag mättat min biohunger ett par månader till känns det som. Nej okej, jag antar att jag måste se "American gangster" på bio också väl, så det var inte riktigt sant.

--

Idag känns det fan som en söndag, fast utan den där vanliga söndagsångesten


--

Soluppgångar känns sjukt överskattade. Eller det kanske bara är jag som har fått för mig att någon uppskattar dem överhuvudtaget. Romantiska är dem dock inte. Eller jo, lite grann kan det nog vara. Men de är ju inte i närheten av en vacker solnedgång.

--


Andra gången nu jag vara nere på gymmet. Börjar nästan tro att jag ska klara av att börja träna på allvar. Tänk om jag, på fullt allvar, kommer få muskler. Undrar hur det kommer kännas.

--

Kvar på listan denna veckan har jag nu två dagars jobb, samt en "julmiddag" med jobbet (alla riktiga julbord var typ uppbokade, så det fick bli fondue Elysée i Malmö istället, men jag klagar inte, är inte så mycket för julbord faktistk, äter mest bara köttbullar, prinskorvar och pommes).

Inga kommentarer: