tisdag 18 december 2007

Nu har jag varit dålig på attt skriva igen. Det är inte bra. Skrivandet är precis som träningen, ganska kul när man gör det, ibland tycker man t.o.m. det är kul innan man har börjat, men likförbannat så måste man hålla på regelbundet, annars blir det ingenting alls av det (och där har ni även förklaringen till varöfr jag tagit det lugnt med träningen ett halvår eller två : ) )

--

Ärligt talat, mindre än två veckor till nyår? Och ännu sjukare; inte ens en vecka till Jesus 2007;e födelsedag (jag bryr mig inte så mycket om vad forskarna säger, jag kommer ändå alltid räkna allting traditionellt). Och på söndag drar jag till Karlskrona. Och fram tills dess är jag kind of fullbokad. Jag har fan varit det helt mycket på sistone, typ sen jag började jobba. Veckorna går skitsnabbt nu fan. Får se till att göra någonting riktigt tråkigt ett tag, så att tiden lugnar ner sig så man kan ta kontroll över den igen, som när man jobbade på punkt.se. Det var tider det :)

Fan alltså. Fatta vilken underbar människa jag skulle vara om jag hade haft en tidsmaskin. Alltså inte så att jag skulle åka och ändra på mitt beteende i alla situationer o sånt, utan för att jag helt enkelt alltid kommer på dem perfekta julklapparna/födelsedagspresenterna vid fel tid. Hur som helst kom på en helt jävla lyusnade julklapp igår. Men jag kommer inte att hitta det i Sverige. Funderar på att göra en variant själv, men även det skuille kräva en jävla massa tid och sånt, och just det har jag ju inte sådär jättemycket av faktiskt. Men jag ska försöka komma på något sätt, för det är verkligen en helt underbar julklapp (om jag nu får säga vad jag tycker haha)

I övrigt tycker jag fan att det här med julklappar börjar ge lite ångest. Mycket för att det här tramset med att "om jag får en julklapp, men inte ger någon tillbaka till samma person, då är jag än dålig människa" (tankarna inträffar oftast angående vänner faktistk, inom familjen är jag faktiskt relativt säker på vilka jag ska ge haha), vilket är helt absurt. Jesus verkade klara sig helt okej i livet trots att han aldrig gav någonting tillbaka till de tre vise männen. (jag ville skriva "helt jävla absurt", men det kändes inte riktigt rätt att medvetet skriva "jävla" och "Jesus" i samma stycke såhär i juletider)

--

Fan, nu tappade jag lusten att skriva haha.

Inga kommentarer: