onsdag 12 december 2007

Detta skrev jag igår (onsdag), men jag pallade inte publicera det då. Så jag gör det idag istället, men det skrevs alltså igår egentligen.

Såhär går det till när jag ska logga in på blogger.
Jag klickar på "logga in".
Jag får upp en sida där det står att jag inte kan logga in, utan måste "enable cookies"och blablabla.
Jag klickar på "bakåt".
Och tádaaa, jag är inne. Utan att skriva in lösenord, användarnman eller någonting. Spökigt.


--


Dagens skönaste sågning återfinner vi på Bredsidas IFK-avdelning. Lite oväntat, jag vet, men likförbannat är den jävligt pricksäkert; http://www.bredsida.se/blog.php?i=8&p=1828


--


Tog tag i mitt liv igår, och begav mig ner till MÅs med Enes (nej, inte "mås" som i "fågel", utan gymmet i Staffanstorp heter så). Känner mig faktiskt lite smånöjd med mig själv, speciellt eftersom jag har fett med träningsvärk idag (återigen så vet jag att det "antagligen" beror på att jag är sjukligt otränad, men ändå, nu ärjag på rätt väg).

Så man beger sig ner till gymmet, tänker att alla kommer kolla helt konstigt på en, eftersom man är klen o blek ungefär. Det tog ungefär 5 minuter innan första grejen fuckade upp sig. Och grejen var att det var ett jävla löparband. Och precis innan hade vi, lite självsäkra ändå, sagt att vi nog inte skulle behöva någon instruktör. Men visst, det var verkligen inte mitt fel, för helt plötsligt slutade bara monitorn att lysa, och displayen försvann, och stoppknappsjäveln slutade fungera...det enda som fortsatte var rullbandet, som ändå gick hyfsat snabbt.
Så Enes fick ju gå och hämta han i receptionen, som vi precis hade berättat för att vi minsann inte behövde någon instruktör... och i den situationen är det verkligen skitsamma om det är mitt fel eller inte, likförbannat känner man sig dum när man står och springer som en jävla tönt och bara "eeh, maskinen har slutat fungera".

Det blev inte alls samma nerv i texten som det var i verkligheten. Fan också. Men nu har jag skrivit den, så nu får det fan stå kvar. På torsdag ska vi ha en instruktörsjävel i alla fall.

--

Dagens sjukaste måste ändå vara att se nomineringarna till "årets manliga artist" i Rockbjörnen.
Danny Suacedo.
Ola Svensson.
Måns Zelmerlöv.
Magnus Uggla.
Lars Winnerbäck.

Okej, jag ska vara ärlig, jag kan inte såhär på helt rak arm komma på några andra artister att nominera (mest för att jag inte kan komma på några andra manliga artister i Sverige), men om Danny och Idola på fullt allvar är två av våra fem bästa manliga artister, kan vi inte bara lägga ner priset isåfall?

--

I natt blir det SFs lussevakagrej med Tilina och några till.

Inga kommentarer: