onsdag 19 december 2007

Radio.

Det är helt jävla brutalt vad radion spelar samma låtar hela tiden. Jo, jag vet att det är ett par stycken som har konstaterat det före mig, men jag lyssnar verkligen aldrig på radio i vanliga fall, men nu är den skiten på i mer än åtta timmar varje dag på jobbet.
Vi har den obligatoriska vinnarlåten från idol, vi har självklart Magnus Ugglas nya klassiker, som måste tagit sjuuukt lång tid att skriva, eftersom man verkligen märker hur orden en gång måste ha uppfunnits just för den låten, det är ju inte alls så att han får trycka ihop alla stavelser i slutet av meningarna för att det ska gå ihop. Sen ska vi ju inte glömma Idolas sjuuukt hippiga låt, som typ ensam gjort att han blivit nominerad till rockbjörnen.
Och när vi ändå är inne på Idoler kan vi ju inte glömma drömtrions (Meningslösa Mattias, Snygg-Erik och killen som ser ut som en förvuxen 14åring) cover på All For Love (eller vad fan den nu heter egentligen).

(shit vad jag förövrigt stör mig på meningslösa covers. Covers får gärna låta hur som helst, hellre en dålig version (gränsen går dock jääävligt långt innan man kommer till Idol-Maries atombombskapning av Maneater, det är nog fan något av det värsta jag någonsin hört i TV), än en kopia av orginalet. Hörde förresten en ganska bra version av "Evighet" inne på Åhlens nu i veckan. En riktigt lugn och deppig version, och jag känner igen rösten som fan, men kan inte koppla ihop den med något namn. Får nog leta upp den på internet så fort den braiga datorn är tillbaka)

Och sen har vi ju de obligatoriska jullåtarna, främst då idol-duons coverduett (märker ni hur jävla många idolmänniskor som slår igenom?! Fan vad sjukt egentligen...), men även Mariah Careys version av samma låt samt Britneys nya julhit spelas som (försökte komma på någon rolig liknelse, men misslyckades brutalt). Vi har ju även den förvuxna 14åringens duett med drömhustösen, Charlotte Perellis (eller vem fan som gjort den?!) "Angel"-låt och Mikas "Big Girls"

Och då har jag inte ens nämnt varken Rihannas nya låt (som är galet jävla frustrerande, kom i luckan för helvete liksom!) eller den låten som lätt hade varit årets OC-låt om det fortfarande hade gått...

Jag tror inte jag har hört någon av dessa låtarna färre än 3-4 gånger om dagen i snitt. Och då räknar jag fan med de söndagarna (där jag inte lyssnar på radio överhuvudtaget)

--

Jävla, jävla facebook! Vanligtvis suger jag på datum. Men vissa datum fastnar i skallen, typ sådär julafton, nyår, min födelsedag, dagen då Malmö säkrade guldet 04 osv. Och vissa personers födelsedagar. Men så kommer jävla facebook, och ger inte en chansen att briljera med sina ovanliga kunskaper, utan de verkligen trycker upp datumet i ansiktet på dig.
Kul! Här vill man visa att man bryr sig, så finns den jävla ansiktsboken och bara mular dig med ofrivillig kunskap. Tack så jävla mycket!

Jag kom dock ihåg din födelsedag på riktigt, utan den jävla ansiktsbokens hjälp :)

--

Är Jesus och Adam syskon?!
Visst, bara för att du gör en lerfigur i typ tvåan, så kommer den ju inte att räknas som något syskon till dina framtida barn...men å andra sidan så föder människor inte lerfigurer. Hade man gjort det så vettifna om det inte hade räknats som syskon alltså. Det tål att funderas på, det tål att funderas på.

3 kommentarer:

Carro sa...

2 inlägg till dig min käre mattias =)det är jill johnsson som har gjort angel-låten. Och så är det et här med jesus och adam. ("vem är adam?"...jag måste nog gå en religionskurs!) Tänk om Frankenstein hade haft en son (han hade väl inte det?) o så hade han då sitt monster. Men det gör ju inte sonen och monstert till syskon...faktiskt. Låtsassyskon möjlitvis..men inte mer. O det är typ samma med adam o jesus. Det har jag kommit fram till

Cerdic sa...

Shit, min första kommentar (riktigt jävla stolt).
Hmm, jo, det är sant. Men frågan är om jag inte hade kallat dem för halvsyskon ändå. Men i vilket fall som helst så är Adam o Jesus MINST låtsassyskon då? :)

(Jill Johnsson, Charlotte Perelli, Carola...same shit :) )

Carro sa...

Oh va stolt jag blir att jag tog din kommentar-oskuld :D Ja vi kan konstatera att dom är låtsassyskon :) o sen det här med halvsyskon... då behöver jag nog lite övertalning. Men jag kan ändå förstå hur du tänker. Men jag hade tyckt det va konstigt om min pappa hade gjort en robot t.ex o folk hade kallat oss halvsyskon :p