torsdag 31 januari 2008

Den omtalade drömmen.

Följande händelser är inte logiska, och jag har förmodligen missat en del steg på vägen, men det här är så mycket jag kommer ihåg just nu.

Jag och Enes är ute i Staffanstorp en vardagskväll. Om vi är på väg till eller från en fest är svårt att säga i nuläget, förmodligen är vi dock på väg från en fest. Hur som helst träffar jag en tös (låt oss kalla henne Lindsay Lohan). Här någonstans försvinner Enes, och drömmens biroll övertas av Lindsay Lohan. På torget i Staffanstorp kommer det fram en luffare, och börjar bråka och drar kniv. Jag kan inte komma ihåg varför han drog kniv, men han gjorde det i alla fall. Snart inser han att det inte är lönt att försöka mot mig (min dröm, mina regler), så han tar tag i Lindsay Lohan istället. Av någon anledning (som jag tyvärr inte heller kan komma ihåg), så kommer jag och Lindsay undan, och börjar springa. Först springer vi i riktning mot central, men svänger av ner mot Hydro-hållet vid busshållplatserna liksom. Sen fortsätter vi på den vägen en bit till, tills vi sätter oss ner på trottoarkanten.
När vi sen reser oss upp, så ska vi iväg någonstans. Jag vet inte vart, men vi skulle gå. Och av någon anledning började vi gå genom folks hus. Första huset gick jättebra, men när vi gick in i det andra huset var det massor (typ ett tiotal) hantverkare där som inte kunde svenska. Alla blev ganska sura när vi gick igenom, men de fortsatte med precis det de höll på med, men man märkte ändå att de inte uppskattade det. Och städtanten i huset gick och tvättade golvet precis efter oss, även om våra skor inte var leriga. Här någonstans fick jag dåligt samvete, och använde mina utomrikiska kunskaper genom att säga "perdón, perdón", varpå alla arbetarna blev mycket gladare och trevligare.
Sen vet jag inte riktigt vad som hände, men efter ett tag kom Enes back in the picture, och vi ska gå hem. Först är vi vid trekanten, varpå Enes säger "oj, det vi kommer vara hemma sent" (med tanke på att solen höll på att gå upp, och det är vinter, så kan mna ju ganska lugnt påstå att det är sent.), och jag började lite smått få ångest inför att jag skulle jobba senare på dagen. När vi sen går runt hörnet är vi tydligen vid åttans idrottsplats (fast grusplanerna ligger på fel sida, de ligger liksom precis där hästhagarna ligger). Då säger Enes "Oj, nu kommer vi verkligen vara hemma sent". Ungefär då kommer någon sorts kvinnlig vaktmästare och frågar om vi har tillåtelse att beträda planen, och vi svarar att vi faktistk har spelat i GIF.

Sen vaknar jag och har ungefär tio minuter på mig att fixa mig (en jävla tur att Lindsay Lohan (den riktiga alltså) inte kom in på Swedol idag kan vi ju säga)


--

Jag kan inte låta bli att le lite åt tanken att ni kanske på fullt allvar trodde att ni skulle förstå någonting av vad jag skrev :)

Inga kommentarer: