måndag 21 januari 2008

Kungen.

Stor. Större. Störst. Mastodontisk. Jag. Zlatan.
Ungefär så går storleksordningen.


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/italien/article400914.ab
" Det är bara massa problem runt Zlatan hela tiden. Att de betalar sådana fantasisummor för en spelare som inte heller lyckas prestera på planen tycker jag är obegripligt."


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/italien/article231395.ab
Bara läs.

Tänkte skriva en lång jävla hyllning till honom. Men ärligt talat?
Killen dominerar i ett av världens bästa klubblag. Killen blev inröstad i årets lag (folk ute i Europa håller alltså honom högre än Messi, Etoo, Rooney, Tevez...you name it). Han har fått Jerringpriset och priset som årets manliga idrottsman i Sverige. Nästa år får han som första fotbollsspelare någonsin den svenska guldbollen för tredje gången.
Killen gjorde Ajax till vinnare.
Han gick till Juventus, fortsatte vinna.
Han gick till Inter, och ja, han gjorde dem till vinnare.
Och ja, jag vidhåller att Malmö var ett av Sveriges bästa lag så länge Zlatan spelade här.

Tajming? Tss...vinnarskalle per definition. Det är vad det är. Året han kommer hem vinner vi CL ;)

1 kommentar:

TurnUpTheSound sa...

Ha! Yes! Shit.
Nej, förlåt. Men jag hittade dig. Mattias Mattias Mattias..
Ellen här, grannen i Karlskrona, Gabriels barnvakt?
Det var som fan.
Hej :)
Hörru du, adda mig på msn; dreamermedsnilledrag@hotmail.com
Nu, alltså, GENAST! Så fort du läser denna raden. Förstår du grejen? ;)