onsdag 20 februari 2008

Det är ju helt jävla stört att ens försöka läsa aftonbladet idag.
Åkte hemifrån halv 7, kom hem igen vid halv 6, ska vara en kvarts gångväg härifrån om en vkart (ja, det innebär att jag måste gå nu) och spela fotboll i 1.5 timme. Nej, jag är verkligen inte sugen. Hur som helst, 5 minuter av denna kvart jag varit hemma ägnade jag åt att kolla igenom hur dålig sportjournalistiken är i Sverige. Börjar med att häpna över hur i helvete man kan kalla Zlatans "påhopp" mot Materazzi för ett påhopp... men å andra sidan är det jävligt skönt. Zlatan är vår. Han är Malmös. 08-land och resten av jantelagssverige kan dra åt helvete. Ni måste kunna bra mkt om fotboll om ni sågar Zlatan efter igår, verkligen. Idioter.

Och sen är det helt jävla sjukt att den där jävla lallaren Wennman får sitta kvar och skriva om fotboll, precis som om han kunde ett jävla piss. Jaså, Inter var inte värda att vinna eftersom man inte ville anfalla de första 30 minuterna. Att man börjar defensivt på bortaplan och sakta men säkert arbetar sig in i matchen gör förstås att du inte är värd att vinna. Att sen domaren, och endast domaren, lyckas hitta två obefintliga varningar på lagets, i särklass, vitkigaste defensiva spelare spelar ingen roll. Du är helt enkelt inte värd att vinna.

Ja, jag kan skriva 37474 rader till om möget, men jag hinner itne. Känner bara att jag verkligen bara måste be alla som någonsin nämner något om Gerrards s.k. "liverpoolhjärta" att dra åt helvete. Killen hade i princip ett färdigt kontrakt med Chelsea, han var bara några få dagar ifrån att signa det, han stannade i Liverpool enbart för att han fick typ dubbelt så mkt i lön. Så nej, killen har inget jävla Liverpoolhjärta, han är en lika stor fotbollshora som så många andra, skillnaden är bara att Liverpool hade råd att behlla honom...

Nu sätter vi allt vårt hopp till Pazza Inter. Och av någon obskyr jävla anledning har jag en känsla av att Zlatan, precis som när idioter tidigare sågat honom o påstått att han inte håller, kommer göra en ohyggligt bra match.
För övrigt är det jävlitg intressant att så fort Zlatan itne är i världsklass mot alla topplag, så är han inte i världseliten enligt svenska journalister. Men att C.Ronaldo aldrig,aldrig, ALDRIG är bra mot topp 4 i PL, samt i majoriteten av matcherna i CL mot bra motstånd (nej, 7-1 vinsten mot Roma räknas inte) glöms bort jävligt snabbt.

Inga kommentarer: