fredag 15 februari 2008

Pointless

Hela den här veckan har jag tänkt typ "Fan vad skönt det kommer bli nästa vecka, då börjar jag inte förrän halv 9, värsta sovmorgnarna ju". Och så kände jag väl mig ungefär ända fram till tio över 5 idag, när jag frågade chefne när jag o Holle skulle börja på måndag... "ja, vi tar det som vanligt då", vilket jag i ungefär en halv sekund uppfattade som att vi mycket riktigt skulle börja halv 9 på måndag, sen förklarade sig the boss "ja, alltså klockan 7 då...om ni orkar...".
Men ja, det blir ju jävligt bra pengar, och det är ju inte precis asjobbigt att börja en och en halv timme tidigare. Så det ska nog fan gå ganska bra ändå.
54 timmars-arbetsvecka. Och 4 av dem är dubbelt betalade, så "egentligen" 58 timmar...tänk om jag varit fast anställd, hade vi snackat övertid.
Men som sagt, det blir ju ganska bra pengar av det nu ändå.

--

MSN todo el noche de fredag. Hur kul känns det egentligen? Men ja, ska ju jobba imorron, så har väl inte jättemycket val. Dessutom har ju jag ett litet pakt med både Åse o Holle. Nästa vekca däremot, så blir det partyparty.

--

Idag har jag faktiskt varit ute i nån halvtimme o sparkat lite boll. Jovisst, nu låter en halvtimme väldigt lite, men det blir ju mörkt snabbt som fan, och kommunen har ju inte precis slösat emd sin budget angående belysningen på fotbollsplaner. Bättre att bygga ett kommunhus som nästan är lika fult och stelt som det var dyrt. Menmen...
Hur som helst, jävlar vad kjul det är. Startelvan, here I come...

--

På söndag ska jag sova. Och sova. Och sova. Och sova. Och sova. Och på tal om ingenting så tänkte jag faktiskt gå och sova nu också.

Inga kommentarer: