måndag 30 mars 2009

Nytändning.

Det är något speciellt med måndagar. Antingen är de helt värdelösa. Alltså vi snackar helt värdelösa. Helsingborgstyle deluxe ungefär.
De flesta måndagarna är sådana.
Sen finns det de måndagarna som faktiskt är trevliga. Måndagar som man inte alls plågar sig igenom, utan där man studsar fram, där allting går ganska lätt.
De är ganska ovanliga, dessa trevliga måndagar. Jag har ingen aning om hur man ska göra för att locka fram dem, men helt plötsligt är dem bara där. Kanske har det någonting med månen att göra (Hej göteborgshumor!), men förmodligen inte.
Hursom helst, så var det här en sådan måndag. När nästa blir vet jag inte. Men senast om 5 veckor kommer det ju komma en alldeles underbar måndag. Det känner jag på mig.

----

Fan vad underbart skönt med sommartid. Klockan är kvart över 8 och det är inte helt mörkt ute. Det är visserligen långt ifrån ljust, och solen går fortfarande ner snabbt, men ändå. Det är på rätt väg (vad det nu spelar för roll för mig egentligen, oavsett vilket så hinner det nog inte bli jättevarmt på en månad)

----

Äsch, nu tappade jag lusten att skriva igen. Nu får det fan räcka.

2 kommentarer:

Erica sa...

Re: Vi har våra aningar om var vi ska, men vi börjar i Sydney så får vi se helt enkelt! När åker du, sa du?

Erica sa...

Re: HAHA det är så jag svarar i alla fall! Lycka till i Australien. Jag trodde inte jag åker innan dig, men det gör jag tydligen. Du blir borta längre dock, väl? Ha det kalas!