måndag 16 mars 2009

Fan. Fan. Fan. Fan. Första gången jag missar en arbetsdag på grund av sjukdom. Okej, jag har varit sjuk ett par gånger sen studenten, men då har det antingen varit en helg eller när jag varit i Milano (sjukt jävla bra timing! Jävla italienarglass!), så det räknas inte.
Egentligen kan man ju tycka att det är ganska skönt att vara hemma liksom. Ta det lugnt, se på TV och bara njuta av att inte göra någonting. Och det är ju jävligt skönt, det ska man inte hyckla med. Men nu när man är "vuxen" (alla som tror att jag någonsin blir mogen och vuxen på riktigt kan ju alltid räcka upp en hand i sin ensamhet) så blir det ju så oerhört mycket mer komplicerat, genom att man förlorar pengar (visst blev det enormt komplicerat nu?). Det är ett jävla mög, speciellt när man ska ut och resa och gärna vill jobba så mycket man bara kan.
Aja, skitsamma, får väl ge fan i att gå ut någon kväll extra nu istället, så ligger jag på plus/minus noll igen.

----

"Döden är ett av livets definitiva inslag." Låter inte den meningen fel på något sätt? Är döden en del av livet? Eller är livet en del av döden?
Oj vad kul det är att leka djup och tankfull (finns det ett ord som heter så? Känns som jag bara kom på det nyss faktiskt), fast i vilket fall som helst känns den meningen lite märklig. Jag vet inte vad det är, det kändes bara skumt att läsa.

----

Ärligt talat, vad fan är dealen med att det ska vara så jävla svårt att få tag på en jordgubbsfestis?! Vi snackar halvlitersflaskor nu, inte några jävla tetraförpackningar. Alla andra smaker finns överallt - apelsin, kaktus (!), Cassis (vad fan är det egentligen?!) och alla andra obskyra jävla smaker har vilken arablivs som helst, men en vanlig hederlig jävla fucking jordgubbsfestis är fan bättre undangömd än Bin Ladin ungefär. Jo, visst, den finns på vissa ställen, det vet jag. Men det är nog fan lätt hälften av alla festisåterförsäljare som INTE har den (nej jag har ingen statistik på det, det är bara mitt egna jagande på dessa festisar jag bygger allting på).

Och jo, det är skillnad på festis i halvliterspetflaska och i tetraförpackning. Måhända att den bara är psykologisk, men där är skillnad!

Nej jag vet att det inte kommer finnas jordgubbsfestis i Australien, men eftersom den ändå är helt jävla omöjlgt att få tag på här hemma så känns det inte som det kommer bli någon enorm omställning för min del.

Inga kommentarer: