onsdag 8 april 2009

3 veckor kvar nu. Det känns inte precis som tiden springer iväg, men samtidigt gör jag ingenting vettigt alls om dagarna. Jag jobbar. Som fan. 14 arbetsdagar till. Varav 1 är en lördag, så den räknas knappt.
Sitter och gör ungefär fyrtioelva budgetar om dagen. Kommer sällan fram till något nytt. Men ändå kommer jag aldrig fram till samma siffror. Äsch, jag kommer klara mig i alla fall, det är huvudsaken.

Förutom budgeten ser det faktiskt nästan ut som jag kan komma ner där lite o-klen. Inte krampig, inte biffig eller någonting sånt. Jag är inte Hulken (varken han gröna eller han i Porto), men det känns itne så realistiskt heller. Så jag siktar helt enkelt, som vanligt, på Brad Pitt i Fight Club.
Hade varit sjukt mäktigt om jag hört någon viska bakom min rygg om det.
"Är inte det han, han blonda i Fight Club?"
"Äsch, den är ju jättegammal. Hur dum är du egentligen? Det är säkert hans lillebror"

Nu är det dessutom varmt och ljust, så nu har jag inte så mycket att skylla på om jag inte kommer i form. Det skulle väl vara latheten då, men det känns inte riktigt som en godkänd ursäkt.

-----

Ett par saker till jag måste fixa innan jag åker. Men det löser jag. Värre är det däremot med huruvida jag ska skaffa resedagboken eller ha en reseblogg. Jag känner att jag måste skriva, om inte annat så för att mamma tvingar mig. Men jag har aldrig gillat resedagboken. Å andra sidan är det ju jävligt smidigt med att man kan lägga upp sina bilder där.

Jag tror jag blandar faktiskt, fixar resedagboken, men bara för att lägga upp bilderna. Sen ser jag till att skriva allting på en blogg istället. Känns mycket bättre så av någon anledning. Känns som det kommer bli mer skrivande också.

-----

3 veckor kvar. En helt vild chansning är att jag inte kommer hinna träffa så många innan dess heller. Äsch, så kan det gå.
3 veckor kvar. Sen jävlar.

1 kommentar:

Erica sa...

Jag åker i morgon!