torsdag 26 juni 2008

Jag måste köpa en ny Ipod. Batteriet är heldött, just nu är den min Ipod endast ett bärbart musikbibliotek som man kan koppla till datorn, annars dör batteriet på 10 minuter. Det är riktigt jävla irriterande. Inte så mycket för att jag måste köpa en ny, det är trots allt bara pengar liksom ("bara pengar"...när fan blev jag så icke-materialistisk?), däremot är det förbannat jävla jobbigt att jag tror att jag måste fixa ner alla låtar till min dator igen.

Det måste ju fan finnas ett program så att man kan överföra musiken från Ipoden till Itunes, någon har t.o.m. berättat att jag bara behöver fixa ner den senaste versionen av Itunes till datorn.

Men där har vi ännu ett Ipod-relaterat problem; jag vågar inte ladda hem de nya versionerna av Itunes. Jag är nämligen rädd att inställningarna ska fucka upp, och att det ska ställas in så att alla låtarna på Ipoden försvinner, och ersätts av de låtarna jag har på Itunes (vilket fan inte är många alltså).

Jag är inte helt säker på att någon förstod det sista, men det kändes skönt att ha det sagt i alla fall.

Nu ska jag fokusera på fotbollen istället, och återkommer möjligtvis här med fler intressanta funderingar efter matchen.

Inga kommentarer: