söndag 22 juni 2008

De senaste veckorna har jag definitivt inte fått den sömn som forskare menar att man behöver (jag har ingen aning om hur lång tid man bör sova, men jag bara antar att det är mer än vad jag har sovit i alla fall). Men när jag vaknade imorse var jag faktiskt riktigt stolt över mig själv och min prestation, den stora visaren visade på 10 och den lilla visare stod nästan, nästan på 12an.
Så jag gick upp och åt frukost i lugn och ro, med en bit spettekaka till (spettekaka är helt jävla underbart, inte bara för att det är skånskt).
Men när jag kollade på klockan i köket, så visade det sig fan att klockan var nästan 1, och inte alls 12 (jag har nämligen inte pallat ställa om min klocka på rummet till sommartid. Har ingen riktig anledning utan det bara kändes som en kul sak att inte göra). Och vips, så blev jag helt kluven för om det var bra eller dåligt att sova så länge. För jag har någon sorts gräns som går vid 12-tiden. Jag kan sova till en minut i 12 och känna att jag har hela dagen kvar, men vaknar jag 10 över 12 så känns det som att stora delar av dagen försvunnit. Skitskumt, men så är det.

--

Så var denna midsommarhelgen över. Och jag ångrar faktiskt inte att jag inte stack till Öland. Däremot ska jag hädanefter försöka att inte fira så många fest-högtider hemma, utan på något helt annat ställe (men aldrig, aldrig någonsin på en camping med husvagnar! White Trash-nivån är enorm där faktiskt).
Men nåja, det blev ju en helt okej midsommar ändå faktiskt, även om den hade kunnat bli utbytt av vilken fredag som helst i princip.

--

Idag ska jag försöka ta mig ner och träna lite faktiskt. Varit lite si och så med det nu i veckan, trots att jag försökt peppa mig själv. Men ja, nu ska jag helt enkelt ta tag i mig själv. På riktigt.

--

Jag vet inte ens vad jag ska säga om Ryssland, men jag ställer mig i ledet och faller ner på knä för dem. Men Zenit (den ryska klubb som vann förlorarnas turnering tidigare i år, och som hyser många av de ryska landslagsspelarna) är en klubb jag alltid kommer förakta på grund av deras rasistiska fans, och det faktum att hela klubben är lika rasistisk, eller möjligen bara feg.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=751902&rss=672

http://anglofil.se/?p=92

(nej jag pallar inte länka på något snyggt sätt, ni får ta det så här istället)

--

Jag är riktigt sugen på Way Out West i augusti faktiskt. Känner att jag har varit på rent för lite konserter under mitt 20åriga liv, så jag får gå på några festivaler istället, så tar igen en del av det jag missat liksom. Någon som är sugen på att hänga på?

--

I veckan ska GTA 4 inhandlas. Bättre sent än aldrig.

Inga kommentarer: