måndag 23 juni 2008

Jag har Comviqs sånt Player-abonnemang till mobilen (ja, jag tog det enbart bara för jag skulle kunna gå runt o säga att jag är en riktig player). En stor fördel med det abonnemanget är att man kan skicka gratis sms till andra människor med något av alla Comviqs abonnemang.

Så fick jag då min räkning häromdagen, och tydligen hade jag skickat drygt 300 sms den gångna månaden (jävlar vad jag smsar när jag festar. Och då ska vi inte ens tänka på vad EM har gjort med mitt sms-skickande. Jävla Joel!). Hur många av dessa SMS hade jag då skickat till något Comviq-abonnemang, och utnyttjat den här enorma fördelen?



Jo, jag hade skickat ETT sms till en Comviqtelefon. Och det var till min pappa.



--



Detta rör kanske bara mig, men jag tvivlar på det. Hur som helst, när jag jobbar, så spelar det ingen roll om jag jobbar 8, 10 eller 14 timmar, det är ändå alltid på slutet och på vägne hem man blir trött. Precis som att min jobb ställer in sig rent psykiskt på hur länge jag ska jobba, men alltid lyckas missa tiden med en halvtimme (ganska stabilt egentligen, men ganska värdelös som potentiell superhjälte-förmåga. Liksom "Hej! Jag är killen som alltid blir trött en halvtimme för tidigt! Nu ska jag försöka rädda världen!"). MEN, nu har jag hittat något som motverkar min "förmåga". Hade jag nu lyckats bli en superhjälte på grund av den förmågan, så kan man säga att det hade varit som kryptonit för mig.



Okej, men anyway; dricker jag en RedBull en timme innan jag slutar, så lurar jag kroppen att bli pigg ända in i kaklet så att säga. Och det funkar fan, jag blir inte alls trött på samma sätt när jag är hemma. Visst, lägger man sig i soffan i en timme så är det klart man kan dåsa till, men då är det fan självförvållat.

--

Jävla Emilia! Du öppnade liksom Pandoras Ask! Vissa saker mår man bra av att inte ens ha i sitt tankesätt. Men tack i alla fall ;)

Inga kommentarer: