onsdag 18 juni 2008

Det här är fan fjärde jävla gången jag börjar om med det här inlägget. Anledningen är att det tre gånger tidigare bara blivit massa dravel och skit. Inget vettigt. Beklagat mig över tre helt olika saker, varav ingen har någon anknytning överhuvudtaget till det som är fucked up.

Fan vad jag är trött på dumheten. På ologiskheten (nu kom jag nog nyss på ett nytt ord!) Och framförallt är jag så jävla trött på att jag själv nästan är lika jävla dum. Nu får jag fan sätta mina jävla gränser. Behandlar du mig dåligt, kan du dra åt helvete.
Så gör Zlatan. Och så ska jag fan också göra. Och jag vet precis var jag ska börja.

--

Seriöst. Gå in på Svenska Fans och läs Marcus Birros texter. Fan, det är nästan så man börjar tycka om Italien enbart pga Birro. Jag måste säga att jag fullkomligt älskar hans inledning på sin Svenska Fans-blogg.
"Marcus Birro heter jag. Är författare. Jag bloggar om italiensk fotboll på SvenskaFans. Jag kommer alltid försvara allting Totti gör."
Varken mer eller mindre. Helt klockrent. Fan vad sugen jag är på att sno de sista två meningarna och byta Totti mot Zlatan. Men nej, inte än.

--

Så, nu har jag skrivit av mig lite.

En trevlig jobbhändelse från dagen;
Telefonen ringer. En arbetskollega, låt oss kalla honom Chrille, svarar. Personen som ringde visade sig vara från Swedol-butiken uppe i Hudiksvall, låt oss kalla honom Zlatan. Han hade tydligen blivit helt jävla frälst i en amerikansk BBQ-sås. Tyvärr gick det inte att få tag på den här BBQ-såsen uppe i Norrland, så han hade försökt importera den ifrån USA, och även Mexico, men icke lyckats få den skickad till Sverige. Desperat som han var, så hade Zlatan googlat runt lite, och upptäckt att det fanns en återförsäljare för BBQ-såsen nere i Malmö, så nu ringde han till oss Swedol-kollegor, och frågade om någon av oss kunde tänka sig att köpa tre burkar av den här BBQ-såsen och skicka upp till honom.

Fan, det blev inte alls lika jävla kul när jag skrev det. Helvete också, jag måste lära mig förmedla humorn i det hela på ett mycket bättre sätt. Men vi kör på detta nu, pallar inte skriva om det, så får vi helt enkelt hoppas på att jag lyckas förmedla nästa roliga sak som händer i mitt liv på ett lite bättre sätt.

Ja, givetvis åkte vi ju och köpte såsen, nyfikna som vi var. Ett paket inhandlades även åt personalen, som smakprov. Och den var väl helt okej, men kanske inte riktigt av den klassen att man skulle försöka privatimportera den från USA...

--

Fuck det jag skrev innan. Man kan visserligen dra åt helvete, men jag ska fan vinna i alla fall.

Inga kommentarer: