onsdag 28 januari 2009

Vafan, jag har ju en massa att skriva, jag var helt enkelt inte på humör innan idag bara.

Som idag när jag vaknade och gick upp och skulle "äta" frukost. "Äta" är en liten, liten överdrift, då min frukost, när jag börjar tidigt, består av en mugg Oboy-liknande blandning och en vitamintablett. Inte mer, inte mindre (själva frukosten äter jag på jobb vid nio-tiden. Skulle jag äta frukosten för tidigt blir hela dagen fucked up). Fast det är som sagt inte Oboy jag dricker, det är något Oboyliknande som är köpt någon annanstans. Har helt tappat namnet på det nu, men det är en gul förpackning och en glad kanin på framsidan. Det är den synen som möter mina trötta ögon vajre morgon.
Så skulle även den här dagen börja var det ju tänkt. Jag går upp, sätter mig vid köksbordet och min färdigupphällda mugg med mjölk. Tar några skedar pulver och blandar frenetiskt i mjölken, och låter pulvret blandas ut ett par sekunder innan jag slutligen bestämmer för att stoppa vitamintabletten i munnen och skölja ner med en mugg Oboy-liknande blandning.

När jag sedan ska sätta tillbaka den tomma muggen på underlägget igen så lägger jag märke till att jag är helt röd på handryggen (Nej, jag kommer verkligen inte på vad det heter. Jag frågade BellevueBarbie, men hon visste inte heller. Ja, jag var tvungen att ta med mig någon ner i okunskapens fall). Inte röd som i lite rödare nyans på huden, utan röd som i helt nedblodad av torkat blod.

Eftersom jag vet hur jag ligger och sover, så förstod jag ganska snabbt att det förmodligen kom från min näsa (där lät det nästan som jag sover med handen I näsan, men så illa är det inte. Däremot brukar jag sova med huvudet på min hand av någon jävla anledning. Sjukt ologiskt, hur fan kan min hand bli mjukare än kudden?!), så jag gick ju inte och kollade min kudde för att se om den också var lite nedblodad. Och jodå, visst var den det.

Det störda är att jag har verkligen ingen aning om hur det gick till eller vad som har hänt. Men att spontant börja blöda mitt i natten känns lite sisådär faktiskt. Hade jag varit ultrakristen hade jag nog trott att det var ett tecken från Gud. Fast sen hade jag nog insett att Zlatan förmodlign INTE hade gett mig näsblod mitt i natten, så då hade jag likförbannat varit tillbaka på ruta 1 igen...

----

När jag skrev att jag skulle börja träna seriöst, så menade jag faktiskt också att jag ska börja äta någorlunda rätt också. Jag ska vara fit som fan när jag åker. Punkt jävla slut.

Inga kommentarer: