onsdag 4 februari 2009

Eftersom jag varit skittrött flera dagar i rad (måndag och tisdag), bestämde jag mig igår för att gå och lägga mig jävligt tidigt. Och jodå, jag lyckades somna redan vid 10-tiden.
Men nejdå, inte fan fick jag sova hela natten. Någon gång under natten drömde jag en väldigt trevlig dröm, och som alltid när man drömmer drömmar man inte vill vakna upp ur, så vaknar man upp och har ett starkt behov av att somna om fort.
Den här gången fick jag dock en jävligt dålig känsla. "Hora! Jag har försovit mig!" var min första tanke. Men i samma ögonblick som jag sträckte mig efter telefonen för att se vad klockan var, så la jag märke till att det inte var ljust överhuvudtaget ute, alltså kunde jag inte ha försovit mig jättemycket (att Niklas förmodligen hade knackat på dörren om jag hade försovit mig slog mig inte överhuvudtaget). Så här hade jag ett brutalt dilemma som jag var tvungne att lösa sjukt snabbt, annars skulle ju alla dröm-tankar försvinna liksom (skulle jag kolla efter vad klockan var skulle jag ju förmodligen bara vakna till, och inte kunna somna om). Antingen skulle jag ta reda på vad klockan var, och se om jag hade försovit mig, eller skulle jag bara ge fullständigt fan i om jag försov mig eller inte och desperat försöka återvända till drömmen...
En sekund senare hade jag bestämt mig, jag skulle jaga drömdjäveln!
Men nej, jag var inte ens i närheten av att återvända till samma dröm, istället började jag självklart drömma om mitt jävla jobb. Hur jävla kul är det egentligen? Fyfan säger jag bara, fyfan!

Det är nästan så frustrerande så man funderar över att ta tag i det i det verkliga livet. Nästan. Men nej, I've been down that road before haha.

------------

Wow. En helt meningslös händelse, som utspelade sig på några sekunder, tog flera minuter att skriva. Och jag tror inte någon har någon nytta av det. Men äsch, lite småkul var det allt.

-----------

För övrigt, VARFÖR proppar vuxna i stackars 15-åringar att gymnasievalet skulle vara "ett av de viktigaste besluten i livet"? För det första sätter det bara en enorm press på pågarna o töserna, för det andra så är det en stor, fet jävla lögn.
Ett viktigt beslut, det kan jag köpa. Men det är ju inte värre än att du kan hoppa av, byta linje eller komplettera i efterhand...
Dessutom känns det som typ 80% "väljer" samhäll eller natur, vilket fan inte ens kan kategoriseras som ett val, det är bara att skjuta upp sitt "val" några år till.
Tro fan inte jag ska låta någon proppa i min lillebror att det är ett av de viktigaste besluten han kommer ta i sitt liv när det är dags för honom. Det är möjligen lite viktigare än huruvida man ska ha chips eller choklad som lördagsgodis, men that´s it. Det finns många val här i livet som är något viktigare för ens liv.

------------

Nu är det snart helg igen. Mer än halva veckan har gått, bara en dag kvar, sen är det fredag!
Och bara ganska precis 12 veckor tills det är resdags. Fyfan vad skönt.

------------


Nej, nu ska jag till sängen och se om jag kan hitta den drömmen igen. Jag kommer faktiskt inte ens ihåg vad jag drömde i detalj, bara vilka som var med och huvuddragen av drömmen liksom. Men skitsamma, jag ska hitta den igen.

Inga kommentarer: