tisdag 22 juli 2008

Jag förstår att ni är nyfikna på vad som hände med min pall igår...

Jo, jag fick ett nummer av vårt kära huvudkontor till vår "kontakterson" på posten. "Fan vad härligt" tänkte jag, "nu kanske jag slipper bli runtkopplad 34 gånger"

Men tji fick jag, för vår kontaktperson var tydligen på semester. Men jag var ändå ganska lugn, nu visste jag nämligen hur jag skulle agera; jag skulle ringa posten, bli kopplad till kundservice, och sedan be att få bli kopplad till huvudväxeln, som skulle kunna koppla mig till vår kontaktpersons ersättare.



"Hejsan. Jag sökte XXX, men hon är ju tyvärr på semester, så jag undrar om jag kan få bli kopplad till hennes ersättare..."
"Ja, vänta lite...(tystnad 9-10 sekunder) Jag ser här att hon är på semester (Jaså AFAN?!?! Var det inte exakt det jag berättade för henne nyss?) Men jag kan koppla dig till hennes ersättare, Bengt XXX"



Därefter blir jag då kopplad till denna Bengt. Jag berättar direkt att jag vill göra en reklamation på en pall som är försvunnen. "Jaså du...jag hade gärna hjälpt dig..men jag är på semester för tillfället"



Jaaa, back to route 1 igen! (Till Bengts försvar ska dock säga att han gjorde vad han kunde för att hjälpa mig. Bl.a. så sa han vart jag skulle ringa, nämligen till Poståkeriet i Malmö.)



Sen var det koppleri all over again ungefär. Men till slut blir jag kopplad till någon snubbe i Örebro (ja, för tydligen är det så att när vi i Malmö ska göra en reklamation på en pall som skulle skickas till Hjo, via Jönköping och Skövde, så ska vi gå via Örebro), som hette Per XXX. Det hela verkar ju lösa sig, när han säger att han ska faxa ner reklamationslappar som jag ska fylla i och skicka tillbaka.

"Ja, du behöver bara fylla i det som står där... vad som finns på pallen, vem den ska till, var den står - så vi kan åka och kolla på den..."

"Var den står?! Det är ju det som är problemet...den är puts väck!"



Men ja, jag fyllde ändå i reklamationslapparna och faxade tillbaka dem. En rolig notis, är att det står följande på framsidan till "Reklamationshäftet" (det är två sidor, inklusive försidan hahah) "PS. Fyll i uppgifterna i häftet".

Snacka om att vara övertydliga... men samtidigt, är det den nivån man behöver snacka med varandra på Posten, så tacka fan för att man bara blir runtkopplad.





Jag orkar fan inte skriva så detaljerat. Jag är trött som fan och inte på skrivhumör.

--

Nej, jag orkar inte ens kommentera Malmö. Jag tycker hela styrelsen bör ställa sina platser till förfogande (eller vad fan man säger?). De bör helt enkelt avgå i alla fall. På 4 år har vi gått från Sveriges ledande förening, till någon jävla Halmstad-variant, fast med mer pengar. Men pengarna används ändå inte, så det spelar ingen roll.



Men det är ganska lugnt. I år sitter Roland Nilsson säkert, eftersom det ska byggas inför framtiden, så de tspelar ingen roll att vi kommer på en nionde eller åttonde plats.

Nästa år kommer gå aaaningen bättre, kanske kommer vi på en sjätte, femte plats, kanske, kanske kan vi även aspirera på den, numera, åtråvärda fjärdeplatsen. Dessutom kommer Madsen och Borg säkert försvara det med att "det är en ny arena, det kan vara lite ovant att spela där. Gamla Stadion var ändå var hemmaplan i måånga år". Så då är det klart Roland Nilsson får sitta kvar.

Året efter det kommer förmodligen även det gå åt helvete, för då har alla spelare som visat någon som helst klass de senaste två åren blivit uppköpta av holländska eller danska klubbar, och ersatts av Babis-typer och möjligen ett par föråldrade hemvändare.

Men då fyrar säkerligen Madsen av en brutal lögn, som han lyckas lura i majoriteten av de viljelösa supportrarna, som numera är nöjda om vi gör mål mot Helsingborg en gång om året, att vi är Sveriges fattigaste förening, och att alla pengarna gick åt till Stadionbygget, och att vi helt enkelt inte har råd att avlöna både Roland Nilsson och Hans Gren, och ÄVEN en ny tränare. Så de får helt enkelt bara "träna av" sitt sista år också. På årsmötet efter säsongen kommer dock Madsen och Borg sitta och skylla de senaste 4 årens fiasko på att Roland Nilsson och Hans Gren pratade Göteborgska blandat med nordskånska, och därför inte kunde göra sig förstådda i Malmö. Möjligen kommer även en del skyllas på att Tobias Grahn någon gång under 2004 kallade sina medspelare för "jävla invalider" på en träning.
Men nu ska det satsas långsiktigt, allt det gamla är glömt, och Sören Cratz presenteras som ny tränare (kan byta ut Sören Cratz mot valfri annan tränare som figurerat i minst 4 olika allsvenska klubbar tidigare), och självklart sväljer majoriteten av supportrarna detta, precis som de svalt allting inför detta året, och har svalt allting de senaste åren.

Grattis Malmö - Vi har blivit som Bajen, fast mer pengar och mindre knark (egentligen är det bara förlorarkulturen och "äsch, vi hade i alla fall roligt"-attityden som är densamma som pundarlaget från "Söder" i Ståkkhålm)

Inga kommentarer: