söndag 2 november 2008

Saker som ger mig ångest just nu.

- Vi ska ha julbord på jobb såhär i juletider. Man får ta med sig sambo, hustru/man, kk/ pojk/flickvän, hemlig älskarinna... och jag har inte ett jävla skit att ta med mig. Jippie mig! Jag vill fan bli kär. Jag skiter totalt i om det (mot all förmodan) inte skulle vara besvarat. Jag vill bara bli kär. Okej?
- Kalmar vinner allsvenskan. Så nu ska man genomlida MINST ett års tjat från alla möjliga förstå-sig-påare om hur mycket bättre Kalmars modell är än Malmös, där man "minsann elitsatsar från knatteåren". Två fel där; 1) Malmös s.k. "elitsatsning" är fullt nödvändig, eftersom alla vill spela i Malmö och man inte kan ta hand om hur många som helst. 2) Kalmars "modell" bättre? Snälla, låt oss inte ens börja genomföra vilken "modell" som fått bäst resultat genom åren.
- Jag vill iväg. Fly från allt. Från tristessen, från vardagen, från Sverige... och jag hade fan kunnat vara iväg just nu om jag hade sparat pengar lite bättre...
- Det är söndag.
- Ett par "småsaker" till, som jag av olika anledningar inte skriver här. Men ja, de ger mig fet jävla ångest.

---

Varit hos mamma i helgen. På tåget hem satt en ganska het tjej typ sätet framför mig (inte samma fyrsäte, men det framför mig, så vi ändå hade ansiktena mot varandra, om någon nu förstår hur jag menar). Och hon var som sagt ganska het. MEN,så satt hon och läste, pluggade förmodligen... och inte i vilken bok som helst, utan den jävla hemkunskapsboken från högstadiet. Fan vad jag störde mig på det, för det var no fucking way att hon bara ksulle vara 14. Alltså det är totalt jävla orimligt. Så kan någon snälla ge mig en rimlig anledning till varför en tjej, som var MINST 18 iaf, sitter och läser den här boken?

Ja, jag vet att jag är en jävla pussy och bara skulle frågat henne. Men nu är det slut med såna fegerier från min sida. Idag är den sista dagen i mitt gamla liv ungefär.

--

Nu ska jag i alla fall hem till Tilina och kolla film och glömma all ångest. Adjöken!

Inga kommentarer: