tisdag 30 december 2008

Så var det då dags för den obligatoriska tillbakablicken på årets om gått.

Ajdå, nu faller jag in i samma jävla stil som alla andra människor som skriver en text mellan Jul och Nyår ungefär; Man måste ju självklart sammanfatta hela året på något finurligt och lite roligt sätt! Typ slänga in lite utnämningar till "årets kanon", "årets (valfri utnämningen, helst ska den kännas lite smålustig)".
Men äsch, fuck that.
9 av 10 utnämningar skulle ju självfallet gå till Zlatan eller mig själv.

Resten skulle ju bli helt självutlämnande, och det vill jag ju inte (även om exakt alla som läser här redan vet allting ungefär, men jag gillar att låtsas som folk jag inte känner läser här, det får mig att känna mig populär. Och lite patetisk. Man mest populär). Men det lockar ju att utse "årets ditch (helt utan ironi)", "årets (århundradets?) sämst planerade vi-ska-nog-bara-vara-vänner", "årets hämtning-klockan-3-på-natten-av-någon-tös-pappa" och liknande roliga saker. Men jag skippar att nämna Bellevue-Barbie, Växjö och de andra, det skulle vara rent för utlämnande. Årets minst lyckade utgång måste nog dock vara den i Karlskrona. Första och sista gången jag går ut där uppe haha.

Men vi får se, kanske, kanske får jag lust att skriva som fan imorgon. Förmodligen inte, men vem vet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bellevue-Barbie? HAHA en ny BB! Älskar det!! Du och jag, Pitt, vi har inga gränser. Visst gillar vi det?