söndag 12 oktober 2008

Så har ännu en helg gått. Men för första gången på väldigt, väldigt länge känner jag inte att jag har slängt iväg helgen på något onödigt, tvärtom är jag jävligt nöjd med min helg, som denna gången spenderades i Göteborg.

Som sagt var det alltså en jävligt rolig helg. Kom upp i fredags kväll, så det var bara att börja göra sig i ordning direkt ungefär.
Sen drog vi ut, och drog runt på ett par ställen och socialerade oss med folk lite här och där. Oftast inga längre samtal, men det blev en jävligt skön stämning i alla fall.

I alla fall, efter ett par ställen skulle vi vidare till någon stor nattklubb som hade varit målet för hela kvällen. På vägen dit ser vi en kille som däckat/fylle-somnat (är det någon skillnad?) på en busshållplats på avenyn, och genast får Enes en idé. Den här "stackars" killen ska in i en taxi!
Vi börjar en kampanj med att övertala en taxichaufför om att vår polare är skitpackad och måste hem, och vi hade snackat med hans mamma, så hon skulle möta upp taxichauffören med pengar. Taxichauffören köper förklaringen, men tyvärr har den här killen då redan vinglat iväg en bit. Hade vi gett oss fan på det hade vi helt säkert fått in honom i taxin, men vi kände att vi hade fått oss ett litet skratt och fortsatte på klubben.
Där ställde vi oss först i fel kö ("Endast VIP och kort" stod det på skylten, vilket vi "misstolkade" att det betydde att man skulle stå där om man skulle betala med kort. Vilken jävla klubb har en "vip-kö" som är längre än den vanliga egentligen? Var fan Basilika-klass på det arrangemanget), och när vi sen ställde oss i rätt kö och nästan kom fram till dörren (3 pers framför oss), ja då stänger de jävlarna insläppet.
Ingen misströstan för oss dock, utan vi började snacka med ett par skåningar och började bege oss till nästa klubb. Otrevligt ställe dock, så vi skulle ta sista bussen hem. Av någon anledning hoppar vi däremot inte av bussjäveln där vi skulle byta buss, utan åker "ett par" (5? 10?) hållplatser till innan vi hoppar av.
Började prata med någon tös där, som satt bredvid en aspackad kille som hade däckat (verkar vara populärt att däcka på busshållplatser i Göteborg. Snacka om att utsätta sig för rånrisk. Bara för att testa tog vi både hans pass och plånbok utan att han märkte det. Sedan la vi självklart tillbaka allt igen). Tösen, som inte hade en aning om vem killen var och varfan han skulle, väckte killen när en buss närmade sig och bara "kom igen, din buss kommer nu! vakna! vakna!", varav killen vaknar till med ett ryck och springer på bussen.
"Vafan" utbrast vi, "Kände du honom?"
"Nej ingen aning om vem fan det var"
Riktigt skön tös faktiskt haha.
Hon gav oss även ett par taxinumemr vi skulle ringa för att komma hem, men antingen var taxiväxeltöserna otrevliga som attan, eller så körde taxin bara förbi oss (okej, vi sket totalt i den när den kom, men ändå), så det slutade med att en kille som hade börjat snacka med oss och tösen körde oss hem för en hundring.

Lördagen blev jävligt stillsam. Pizza till frukost/lunch och sen bara en massa tittande på tv. Som tur var hade MTV ett "Tila Tequila-marathon" och visade alla avsnitt från hennes dokusåpa under lördagen och söndagen, så där fördrev vi 4-5 timmar i ett nafs.
Sen var det dags för fotbollen, och därefter utgång. Redan på första stället kände vi oss dock helt opeppade, så vi drog hem igen och sov istället.

Kan låta som en jävligt tråkig helg kom jag på nu när jag skrev detta, men det var fan en jävligt skön helg. Att verkligen inte göra ett enda skit mer än man behöver. Det behövde jag fan verkligen (okej, nu lät det precis som att jag stressar röven av mig 24/7 annars, och så är väl inte riktigt fallet, men det var i alla fall jävligt skönt, men det var riktigt skönt att inte jobba lördag i alla fall)

------

På tåget hem snappade jag upp en jävligt underhållande konversation.
Två töser pratar, ungefär i min ålder såg de ut att vara. De kände tydligen inte varandra, utan den ena var väl en sån där översocial typ som pratade med allt och alla.
Tjej 1; "[pratar först en massa om hur hon festade i helgen] men jag ska nog upp här nästa helg också. Thomas* känner (något annat jävla namn), så ska upp och festa med dem. Ska vara kul att festa med lite kändisar"

Sen tänker jag inte återge mer av konversationen eftersom jag inte minns den så specifikt, men det visade sig i alla fall att den här "kändisen" var sångare i ett band. Inom vilken genre? Jodå, inom den enormt upphypade "krigsmetal". Visste fan inte ens om att det fanns någonting som hette så.

--------

Vettifan var jag läste det, eller exakt hur det gick, men det var ett talesätt i alla fall. Det gick i alla fall ungefär ut på att den som bara talar om sina egna problem är egoistisk. Men att även den som aldrig talar om sina egna problem också är egoistisk, för han eller hon ger inte sina medmänniskor (vännr och familj) någon möjlighet att hjälpa till.

Det lät,s om vanligt, katastrofalt när jag skulle återberätta det, jag vet. Men bortse från det, se innebörden av texten och ta till er.

Mer pallar jag inte utveckla för jag är skittrött och ska gå och sova och njuta av att sova i en riktig säng.

--

Imorgon kommer även en sågning till media överlag, och främst aftonbladet, för sina texter och inställning till Zlatan.

Inga kommentarer: