tisdag 14 oktober 2008

Frukansvärt psykologiskt jobbig dag idag. Har haft en sån dag där man konstant tagit fel på veckodagen. Började redan när jag vaknade och var helt jävla säker på att det var onsdag. Helt säker alltså. Men nejdå, efter att ha tänkt till i 5 minuter insåg jag att det bara var tisdag. Fan också! Men tror ni det var den enda hemska insikten jag kom fram till halv 8 i min säng? Nejdå, ungefär samtidigt gick det upp för mig att det var mer eller mindre bäckmörkt utanför mitt fönster också. Halv 8 på morgonen. För helvete alltså...

Sen har jag gång på gång under dagen fått återfall i onsdags-tankarna, och blivit lika besviken varje gång jag insett att det bara är tisdag. Ge mig helg. Nu!

Fredag. Då jävlar!

--------

Var nere och tränade idag igen. Nu jävlar ska jag ta tag i mig själv igen... Menmen, det måste vara lite skillnad från förra vintern i alla fall. Och det är ju bra.

---------

Bankkris, potatisris. Visst, nu är jag inte oändligt insatt. Men som jag har förstått det har det varit negativt för många av de stora länderna. Men någon måste ju tjäna på det, för så är det bara. Om alla rika människor får mindre pengar, så borde det väl innebära att de som inte är rika, relativt sett blir rikare? Eller? Jag vet faktiskt inte, det var bara en tanke från min sida.

--------

En bok jag tror är jävligt läsvärd och en riktig tankeväckare är " Konsten att dölja en massaker " av Elin Jönsson. Googla massaker och Uzbekistan om ni är nyfikna. Och är ni för lata kan ni bara klicka här eller här.

Inga kommentarer: